Navzdory bezkonkurenčnímu závodnímu dědictví se Benelli na konci 60. let ocitlo ve finančních potížích a v roce 1971 se dostalo do spárů argentinského průmyslníka Alejandra De Tomasa. Pod vedením De Tomasa se revitalizovaná společnost brzy dostala na titulní stránky s řadou nových modelů, O nic nepřekvapivější než 750cc Sei (Six) z roku 1972, první šestiválcový sériový motocykl na světě.
Skutečnost, že Benelli dokázala vytvořit design tak rychle, navzdory nedostatku předchozích zkušeností s tímto typem motoru, se dala snadno vysvětlit: vypadalo to jako Honda CB500 „čtyři“ se dvěma válci navíc, což ve skutečnosti bylo přesně to, co to bylo.
Vlastní výroba začala v roce 1974, ale Benelli bylo brzy zastíněno šestiválcem Honda CBX1000. Italská společnost odpověděla v roce 1980 modelem 900 Sei, který používal původní jednovačkový vrtaný a zdvihový motor o objemu 905,9 ccm. Výroba 900 Sei byla ukončena v roce 1987.
Tato mohutná motorka má úžasný 6válcový zvuk a dnes je to vzácné sběratelské kolo. Dodává se s originálními registračními papíry a certifikátem FIM. Rok: 1975.Objem: 747 ccm. Válec: 6 – v řadě. Typ motoru: 4-taktní / ohc. Vrtání / zdvih: 56 x 50,6 mm. Výkon: 63 HP při 8500 ot./min. Hmotnost: 235 kg. Nejvyšší rychlost: 200 km/h. Roky výroby: 1974 – 1977. Jednotky: 3.200.