Ačkoli Harley-Davidson nebyl cizím motorem s bočním ventilem („s plochou hlavou“), toto uspořádání ventilového převodu neaplikoval na dvouválec do V až do příchodu zcela nových 750 ccm „D“ (standard) a „DL“ ( modely s vysokou kompresí) v roce 1929. S představením modelu Powerplus v roce 1916 prokázali rivalové Indian, že správně navržená „plochá hlava“ dokáže vyprodukovat veškerou sílu, kterou silniční jezdec vyžaduje, takže je možná překvapivé, že Harley trvalo tak dlouho. následovat příklad. Jednou z dalších výhod tohoto nového motoru bylo, že byl levnější na výrobu, což Harleyi umožnilo nacenit nový model D o objemu 750 ccm na 290 USD a relativní cenová dostupnost 45 se ukázala být důležitým faktorem v letech hospodářské krize na počátku 30. let 20. století.
Označení modelu „plochých hlav“ o objemu 750 ccm se v roce 1932 změnilo z „D“ na „R“, přičemž změna v nomenklatuře se shodovala s přijetím nového (horizontálního) elektrického generátoru a vhodně upraveného rámu. Zároveň byly změněny klikové skříně pro umístění větších setrvačníků a motor dostal také hliníkové písty. Vzhledem k tomu, že prodeje klesly na pouhý zlomek toho, co byly před havárií na Wall Street 29. října – Harley-Davidson prodal v roce 1932 méně než 7 000 motocyklů ve srovnání s téměř 20 000 před několika lety – bylo k dispozici jen málo peněz na financování velkých změn. sestava z roku 1933.
Společnost vykázala ve finančním roce 1932 značnou ztrátu a v roce 1933 prodala pouze 3 168 strojů. Přesto bylo pro rok 1934 provedeno několik vylepšení, dvojčata obdržela zesílený rám a vidlice, nové olejové čerpadlo, výfukové systémy High-Flo, zakřivené nové blatníky a velké zadní světlo Airflow. Nesmrtelná plochá hlava Harley, která byla poté pravidelně vylepšována a aktualizována, měla nebývale dlouhou životnost a byla naposledy katalogizována v sólové podobě KH v roce 1956, ačkoli tříkolová verze Servi-Car byla v prodeji ještě v roce 1973!
Toto robustní dvojče bylo obnoveno v roce 2020, protože motocykl má najeto pouze 400 km. Je dodávána s koženými taškami vpředu a pohodlným vojenským sedadlem na spolujezdci. Záznamy o odvedené práci motoru a převodovky jsou na kartotéce. Tento motocykl byl jedním z posledních vyrobených v R-sérii.